Strona internetowa projektu:
Produkty końcowe projektu:
W trakcie trzyletniego projektu uczniowie z krajów partnerskich przygotowali i przeprowadzili 6 ankiet z cyklu „We in Numbers” na temat ustalonych na początku projektu tematów, po to by odkryć podobieństwa i różnice między nastolatkami w krajach Unii Europejskiej.
Kategorie:
- · Poznajmy się
- · Szkoła
- · Podróże
- · Czytanie
- · Jedzenie
- · Muzyka
Po przeprowadzeniu każdej z ankiet wyznaczony kraj dokonywał analizy odpowiedzi przygotowywał dokument podsumowujący wyniki. Wyniki były też omawiane podczas kolejnej mobilności.
Link do strony z wynikami ankiet
2. Książka kucharska "Crossroad cookery book"
Uczniowie z każdej kraju przygotowali swój rozdział książki kucharskiej składający się z 3 zup lub dań głównych, 3 dań głównych i 3 deserów z każdego kraju. Dania musiały być proste do przyrządzenia, ponieważ uczniowie wykorzystali je w Finlandii do stworzenia międzynarodowego posiłku. Narzędzia: canva - każdy kraj miał ten sam szablon.
Książka zawierała również fragmenty wyjaśniające zwyczaje żywieniowe danego kraju – pory posiłków, rodzaj jedzenia spożywanego na każdy posiłek.
Uczniowie wybrali również dwa dania (główne i deserowe) do przyrządzenia w Finlandii. Musiał być wykonany z łatwo dostępnych produktów.
Na zakończenie odbyła się degustacja produktów przywiezionych i przyrządzonych podczas mobilności w Finlandii.
Link do książki kucharskiej
3. Pocztówka muzyczna "Musical showcase of a country"
Uczniowie z krajów partnerskich stworzyli za pomocą genial.ly e-plakaty przedstawiające muzyczny świat swojego kraju poprzez dodanie zdjęć, etykiet, linków do piosenek, teledysków, klipów. Plakaty zostały umieszczone na platformie etwinning i stronie projektu, a także zaprezentowane podczas spotkania online z ustalonym krajem partnerskim: Polska z Francją a Finlandia z Hiszpanią. Spotkania odbywały się w marcu i kwietniu 2023 roku.
Program spotkania obejmował podzielenie się muzyczną wizytówką kraju, omówienie jej i zakończenie quizami Kahoot przygotowanymi przez uczniów z obu krajów na temat ich plakatu, aby sprawdzić wiedzę swoich rówieśników.
Link do materiałów dotyczących tego zadania
4. Projekt Trips around the World Hertage Places
Etap nr. 1 ZDJĘCIE INTERAKTYWNE
Uczniowie stworzyli interaktywne zdjęcia miast/miejsc światowego dziedzictwa w swoich krajach. Po wybieraniu zdjęcie miejsca, korzystając z takich aplikacji jak genially lub Interactive Image dodali do niego opisy, wyjaśnienia, ciekawostki, linki do materiałów audiowizualnych oraz swoje przemyślenia.
Każdy kraj otrzymał inny kraj partnerski jako cel wakacji. Na podstawie trzech interaktywnych zdjęć miejsc Światowego Dziedzictwa w tym kraju przygotowanych w etapie 1 miał za zadanie przygotować pięciodniową wycieczkę dla 3 osób, która uwzględni różnorodne atrakcje, także dodatkowe atrakcje w okolicy.
Wycieczka miała być możliwa do zrealizowania, dlatego należało ustalić odległości, czas, uwzględnić wyżywienie i zakwaterowanie oraz ceny wybranych atrakcji. Budżet - 1000 euro.
Uczniowie mieli za zadanie przygotować broszurę z wyjazdu oraz prezentację wycieczki.
Podczas mobilności w Hiszpanii uczniowie z każdego kraju wcielali się w rolę agenta turystycznego i omawiali wyjazd przed potencjalnymi klientami. Przy ocenie wycieczek brano pod uwagę trzy kategorie: najciekawsza wycieczka, atrakcyjność wizualna, najlepsza broszura.
Link do efektów zadania
5. Wspólna książka opowiadań "Collaborative book of stories"
Uczniowie z czterech krajów partnerskich współpracowali przy pisaniu książki online (google doc). Nauczyciele przygotowali 4 zdjęcia i listę słów do napisania czterech opowiadań. Zdjęcia były powiązane z jakimś problemem ekologicznym. Pisanie historii zostało zapoczątkowane przez Polskę. Każdy 3-4 osobowy zespół otrzymał zdjęcie oraz wyrazy do uwzględnienia w opowiadaniu Jego zelem było napisanie akapitu opowieści. Po tygodniu pisanie opowiadania zostało przekazane do Hiszpanii, następnie do Finlandii i Francji, której zespoły dokończył pisanie opowiadania.
Na podstawie powstałych opowiadań podczas mobilności w Finlandii uczniowie w grupach międzynarodowych przedstawili ich treść w formie ruchomych obrazów .
Link do Collaborative book of stories
6. Baza danych materiałów dla nauczycieli
Zbiór projektów, scenariuszy zajęć oraz aplikacji i narzędzi wykorzystywanych podczas projektu.
No comments:
Post a Comment