Thursday 3 August 2023

Produkty końcowe projektu "Let's share our small worlds"

 

Strona internetowa projektu:


Produkty końcowe projektu:

1. Ankieta "We in numbers"

W trakcie trzyletniego projektu uczniowie z krajów partnerskich przygotowali i przeprowadzili 6 ankiet z cyklu „We in Numbers” na temat ustalonych na początku projektu tematów, po to by odkryć podobieństwa i różnice między nastolatkami w krajach Unii Europejskiej.

Kategorie:

  • ·         Poznajmy się
  • ·         Szkoła
  • ·         Podróże
  • ·         Czytanie
  • ·         Jedzenie
  • ·         Muzyka

Po przeprowadzeniu każdej z ankiet wyznaczony kraj dokonywał analizy odpowiedzi przygotowywał dokument podsumowujący wyniki. Wyniki były też omawiane podczas kolejnej mobilności.

Link do strony z wynikami ankiet

2. Książka kucharska "Crossroad cookery book"

Uczniowie z każdej kraju przygotowali swój rozdział książki kucharskiej składający się z 3 zup lub dań głównych, 3 dań głównych i 3 deserów z każdego kraju. Dania musiały być proste do przyrządzenia, ponieważ uczniowie wykorzystali je w Finlandii do stworzenia międzynarodowego posiłku. Narzędzia: canva - każdy kraj miał ten sam szablon.

Książka zawierała również fragmenty wyjaśniające zwyczaje żywieniowe danego kraju – pory posiłków, rodzaj jedzenia spożywanego na każdy posiłek.

Uczniowie wybrali również dwa dania (główne i deserowe) do przyrządzenia w Finlandii. Musiał być wykonany z łatwo dostępnych produktów.

Na zakończenie odbyła się degustacja produktów przywiezionych i przyrządzonych podczas mobilności w Finlandii.

Link do książki kucharskiej

3. Pocztówka muzyczna "Musical showcase of a country"

Uczniowie z krajów partnerskich stworzyli za pomocą genial.ly e-plakaty przedstawiające muzyczny świat swojego kraju poprzez dodanie zdjęć, etykiet, linków do piosenek, teledysków, klipów. Plakaty zostały umieszczone na platformie etwinning i stronie projektu, a także zaprezentowane podczas spotkania online z ustalonym krajem partnerskim: Polska z Francją a Finlandia z Hiszpanią. Spotkania odbywały się w marcu i kwietniu 2023 roku.

Program spotkania obejmował podzielenie się muzyczną wizytówką kraju, omówienie jej i zakończenie quizami Kahoot przygotowanymi przez uczniów z obu krajów na temat ich plakatu, aby sprawdzić wiedzę swoich rówieśników.

Link do materiałów dotyczących tego zadania

4. Projekt Trips around the World Hertage Places

Etap nr. 1 ZDJĘCIE INTERAKTYWNE

Uczniowie stworzyli interaktywne zdjęcia miast/miejsc światowego dziedzictwa w swoich krajach. Po wybieraniu zdjęcie miejsca, korzystając z takich aplikacji jak genially lub Interactive Image dodali do niego opisy, wyjaśnienia, ciekawostki, linki do materiałów audiowizualnych oraz swoje przemyślenia.

 Etap nr. 2 WYCIECZKA

Każdy kraj otrzymał inny kraj partnerski jako cel wakacji. Na podstawie trzech interaktywnych zdjęć miejsc Światowego Dziedzictwa w tym kraju przygotowanych w etapie 1 miał za zadanie przygotować pięciodniową wycieczkę dla 3 osób, która uwzględni różnorodne atrakcje, także dodatkowe atrakcje w okolicy.

Wycieczka miała być możliwa do zrealizowania, dlatego należało ustalić odległości, czas, uwzględnić wyżywienie i zakwaterowanie oraz ceny wybranych atrakcji. Budżet - 1000 euro.

Uczniowie mieli za zadanie przygotować broszurę z wyjazdu oraz prezentację wycieczki.

Podczas mobilności w Hiszpanii uczniowie z każdego kraju wcielali się w  rolę agenta turystycznego i omawiali wyjazd przed potencjalnymi klientami. Przy ocenie wycieczek brano pod uwagę trzy kategorie: najciekawsza wycieczka, atrakcyjność wizualna, najlepsza broszura.

Link do efektów zadania

5. Wspólna książka opowiadań "Collaborative book of stories"

Uczniowie z czterech krajów partnerskich współpracowali przy pisaniu książki online (google doc). Nauczyciele przygotowali 4 zdjęcia i listę słów do napisania czterech opowiadań. Zdjęcia były powiązane z jakimś problemem ekologicznym. Pisanie historii zostało zapoczątkowane przez Polskę. Każdy 3-4 osobowy zespół otrzymał zdjęcie oraz wyrazy do uwzględnienia w opowiadaniu Jego zelem było napisanie akapitu opowieści. Po tygodniu pisanie opowiadania zostało przekazane do Hiszpanii, następnie do Finlandii i Francji, której zespoły dokończył pisanie opowiadania.

Na podstawie powstałych opowiadań podczas mobilności w Finlandii uczniowie w grupach międzynarodowych przedstawili ich treść w formie ruchomych obrazów .

Link do Collaborative book of stories

6. Baza danych materiałów dla nauczycieli

Zbiór projektów, scenariuszy zajęć oraz aplikacji i narzędzi wykorzystywanych podczas projektu.

Link do bazy danych materiałów

7. Procedury wymian długoterminowych

Na bazie kilku lat doświadczeń z wymianami długoterminowymi podczas spotkań koordynatorów przygotowano dokument z procedurami wyboru, wyjazdu oraz ewaluacji uczniów uczestniczących w tego rodzaju wymianach oraz dwa projekty końcowe.



No comments:

Post a Comment