Projekt "Szkoła przyszłości" w ramach Akredytacji Erasmus plus

 Projekt "Szkoła przyszłości" w ramach Akredytacji Erasmus plus

1/09/2022 - 31/08/2023


Plan mobilności

Lato 2022

Dwutygodniowy kurs językowy

1 nauczyciel

Jednotygodniowy kurs metodyczny

2 nauczycieli

Rok szkolny 2022/23

Mobilność długoterminowa

2 uczniów

Obserwacja pracy

1 nauczyciel

Lato 2023

Jednotygodniowy kurs metodyczny

2 nauczycieli



Lato 2022


W tym roku w ramach projektu Szkoła przyszłości wyjechało trzech nauczycieli z naszej szkoły: 

  • 1 osoba na kurs językowy "Intensive English" w szkole językowej Kaplan do Dublina, Irlandia

  • 1 osoba na kurs metodyczny "Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development" w szkole Europass Academy - Praga, Czechy
  • 1 osoba na kurs metodyczny " IAE Intelligent Assessment and Evaluation" w szkole Europass Academy - Teneryfa, Hiszpania





Oto prezentacja przygotowana przez uczestniczkę kursu  na temat oceniania:



Rok szkolny 2022/23

Wymiana długoterminowa

Jesienią gościliśmy w Polsce 2 uczniów z Francji, którzy przyjechali na dwumiesięczną wymianę długoterminową. W styczniu 2023r. również na dwa miesiące do Francji wyjechały dwie nasze uczennice.






Oto ich relacja z pobytu:

Nie mogę uwierzyć, że to już połowa wyjazdu! Francja jest cudowna. Zdążyłam już zauważyć wiele różnic pomiędzy Polską, a Francją jak na przykład wolny czas dla dzieci, pogoda i oczywiście jedzenie. Każdego dnia poznaję kulturę i język. W ciągu tego pobytu zdążyłam zobaczyć naprawdę wiele zwiedziłam wjechałam na wierzę Eiffle, zobaczyłam Mona Lise i byłam w wielu innych miejscach. Zaskoczyło mnie bardzo, że dzieci w moim wieku prawie wcale nie mówią po angielsku (żeby być na moim poziomie muszę chodzić do liceum) łatwiej się porozumieć po hiszpańsku. Bardzo się cieszę, że tu jestem i czerpie z tego wyjazdu wszystko co mogę

– Antonina

Dotychczasowy pobyt we Francji minął mi szybko i bardzo przyjemnie. Zwiedziłam wiele miejsc oraz poznałam zwyczaje i kulturę Francuską. Zaskoczyło mnie wiele różnic w szkole. Ilość godzin spędzany na powietrzu. Oraz zmiana osób w klasie co roku. Poznałam wiele wspaniałych ludzi. Nauczyłam się nowych zwrotów oraz słów w języku francuskim.

– Ala

Obserwacja pracy we Francji 

9-13 stycznia 2023


W styczniu 2023r. do naszej partnerskiej szkoły w Merignac, Francja wyjechała nauczycielka na tygodniową obserwację pracy.  

Cele wyjazdu:

  • Omówienie i obserwacja etapów, procesu ewaluacji oraz metod i narzędzi w nauczaniu języka
  • Stworzenie zbioru pomysłów, które można by zrealizować w realizacji projektu w polskiej szkole w przyszłym roku – etapy planowania, proces ewaluacji i możliwe tematy.
  • Spotkania z pedagogiem/doradcą szkolnym i omówienie procesu ewaluacji uczniów.
  • Bliższe spojrzenie na francuski system edukacyjny (spotkanie z nauczycielami szkół średnich)







 

W listopadzie 2023r. koordynator projektu p. Anna Zawadzka uczestniczyła w Konferencji upowszechniające rezultaty projektów międzynarodowych "Projekty europejskie w praktyce" , na której dzieliła się doświadczeniami w prowadzeniu wymian długoterminowych
Oto prezentacja z konferencji:






Lato 2023

Kurs metodyczny "5 steps to Improve Teaching and Learning"  lipiec 2023, Lizbona, Portugalia

Dwoje nauczycieli z naszej szkoły (p. Dominika Łuniewska i p. Sebastian Tasakowski) partycypowało w szkoleniu metodycznym realizowanym w ramach programu Erasmus plus „Szkoła przyszłości”  w Lizbonie.

Cele szkolenia:

- podniesienie jakości nauczania poprzez stosowanie różnorodnych metod pracy na zajęciach;

- nawiązywanie współpracy z innymi nauczycielami z Europy;

- doskonalenie zawodowe poprzez kontakt z żywym językiem angielskim.

W trakcie szkolenia doskonalili kompetencje zawodowe poprzez zastosowanie różnorodnych metod pracy na zajęciach.

Najciekawsza część zajęć poświęcona była metodzie pracy projektem. Każdy z uczestników pracował w swoim zespole nad mini projektem. Wizyta w Muzeum Sztuki, Architektury i Techniki była dla nas inspiracją do stworzenia projektu, którego celem jest uświadamiać problem zanieczyszczenia przyrody plastikiem i przede wszystkim nakłaniać do proekologicznych rozwiązań.

Uczestnictwo w szkoleniu umożliwiło kontakt z żywym językiem angielskim, jak również wymianę doświadczeń z nauczycielami z innych krajów Europy.

Była to także okazja do zwiedzenia wielu ciekawych zakątków stolicy Portugalii i skosztowania wielu pysznych potraw charakterystycznych dla tego regionu.










PRODUKTY KOŃCOWE

1. Koordynatorzy mobilności długoterminowych w szkołach partnerskich z Polski, Francji i Hiszpanii wspólnie ustalili procedury wymiany długoterminowej, które zostały spisane w formie dokumentu.


Procedures of LTM 2021-27


2. Na podstawie doświadczeń koordynatorów ze szkół partnerskich we Francji i Finlandii powstał nowy Regulamin wyboru uczestnika kursów zagranicznych.


3. Ostatnim produktem końcowym projektu był program i scenariusze Innowacji dla klas I-III 

"English Around Me - EDUKACJA DWUJĘZYCZNA W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM", której wprowadzanie rozpoczęto 2020 roku. 



No comments:

Post a Comment