Wycieczki zagraniczne uczniów

Wycieczka do Włoch, Hiszpanii, Francji i Monako

28.05. - 4.06.2021
Oto relacja z wycieczki:
Zakończyliśmy dzień w Genui. Zwiedziliśmy starówkę, gdzie uczniowie robiły zadania językowe, port, oceanarium oraz przywitaliśmy się z morzem.

Nasze pierwsze spotkanie z Barceloną to spacer na wzgórzu Monjuic, plac Hiszpański z pałacem królewskim, Park Guell ze słynną ławeczką i salamandrą Antoniego Gaudiego, gdzie uczniowie robili dzisiejsze zadania językowe. Na koniec podziwialiśmy niesamowity kościół Sagrada Familia

Po obiadobiakolacji odwiedzili nas hiszpańscy rówieśnicy z pobliskiej szkoły. Aby przełamać lody uczyliśmy się nawzajem polskich i hiszpańskich zwrotów, a także tańców. Dzieci się niezwykle zaprzyjaźniły.

Drugi dzień w Barcelonie to zwiedzanie starej części miasta oraz wizyta w dwóch muzeach. Spacer rozpoczęliśmy na Plaza Catalunya, przeszliśmy deptakiem Las Ramblas oraz podziwialiśmy Katedrę św. Kataliny. Następnie udaliśmy się do muzeum czekolady oraz do Muzeum Picassa. Spacer zakończył się na Rambla de Mar (pasażu nadmorskim), nad którym króluje pomnik Krzysztofa Kolumba. Ostatnim punktem naszej dzisiejszej wycieczki był stadion FC Barcelona. Wracając mieliśmy okazję podziwiać Casa Miła i Casa Batlló, dwa słynne dzieła Gaudiego. Dzisiajszym zadaniem językowym był zakup za otrzymane 10 euro na grupę produktu lub przedmiotu związanego z Hiszpanią.

Po śniadaniu pożegnaliśmy Tossa de Mar i udaliśmy się do słynnego muzeum Salvadora Dali w Figueres. Następnie wyruszyliśmy w drogę do średniowiecznego miasta Carcassonne już we Francji, gdzie przeszliśmy uroczymi uliczkami starego miasta a uczniowie wykonywali kolejne zadania językowe. Jutro ostatni punkt programu - Monako.

Dzisiejszy dzień w Monako był niesamowity. Najmniejsze a zarazem najzamożniejsze państwo na świecie wywarło na nas ogromne wrażenie. Przepiękne uliczki doprowadziły nas do Placu Książęcego skąd roztaczał się niesamowity widok na port. Udaliśmy się do oceanarium, gdzie uczniowie wykonywali ostatnie zadania językowe. Następnie przeszliśmy do Monte Carlo podziwiając drogie samochody i ekskluzywne jachty. Idąc wzdłuż Toru Formuły 1 doszliśmy do Ogrodu Japońskiego. Monako pożegnaliśmy wizytą na plaży. O 21.30 ruszyliśmy w drogę do Polski.

Wycieczka zagraniczna do Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Liechtensteinu

9.06-16.06.2019

Pierwsze dwa dni dzień pobytu spędziliśmy w Niemczech. Bawarskie wojaże zaczęliśmy w Kempten - stolicy regionu Allgäu. Podziwialiśmy bazylikę z dwuwieżową fasadą St. Lorenz oraz Rathausplatz z ratuszem z 1474 roku, gdzie otrzymaliśmy pierwsze zadania językowe. Następnie udaliśmy się do naszego ośrodka w Oberstaufen otoczonego zapierającymi dech w piersiach górskimi krajobrazami oraz czystym alpejskim powietrzem.

Trzeci dzień wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania szwajcarskiego miasta Sankt Gallen: Spisergasse- głównej ulicy starego miasta, Marktgasse- ulicy prowadzącej do kompleksu opactwa Benedyktów -rzymskokatolickiej katedry oraz pomniku Vadiana.

Następnie udaliśmy się do Vaduz - stolicy księstwa Liechtenstein, gdzie odwiedziliśmy dwa muzea - Muzeum Narodowe (Liechtenstein National Museum) oraz Muzeum Sztuki (Kunstmuseum), następnie podziwialiśmy zamek w Vaduz.

Czwarty dzień wycieczki to alpejski świat w Garmisch-Partenkirchen.

Atrakcją tego dnia był wjazd linią kolejową na najwyższy szczyt Niemiec Zugspitze (2962 m.n.p.m).
Najpierw podróżowaliśmy po dnie doliny – między Garmisch a Grainau. Następnie dotarliśmy do przepięknego jeziora Eibsee na wysokości 995 m skąd wagoniki linii Zugspitze Bahn przeniosły nas na wysokość 2600 m.n.p.m., gdzie znajdował się taras widokowy.

Kulminacyjnym punktem podróży było dotarcie na szczyt Zugspitze ze spektakularnym widokiem na ponad 400 szczytów pokrytych śniegiem w Austrii, Włoszech, Szwajcarii i Niemczech. Cała trasa wyniosła 11,5 kilometra.

Kolejnym punktem programu była słynna skocznia narciarska Große Olympiaschanze w
Garmisch - Partenkirchen (potocznie zwanym "Ga-Pa") - ulubiona skocznia Adama Małysza.

Piąty dzień wycieczki zaczęliśmy od udania się do Oberstdorfu - najpopularniejszego kurortu oraz ośrodka sportów zimowych w Niemczech.

Niewątpliwie największą atrakcją tego miejsca była skocznia narciarska Schattenberg-Skistadion.

Następnie udaliśmy się do zamku Linderhof znajdującego się w sercu bawarskich Alp. Wokół zamku rozpościera się piękny, ogromny park z fontanną, gdzie uczniowie wykonywali zadania językowe.

Ostatnim punktem programu był spacer po malowniczym wąwozie Partnachklamm nazywanym również cudem natury.

Ostatni dzień szkolnych wojaży spędziliśmy w samym sercu Bawarii - w Monachium. Odwiedziliśmy muzeum BMW, następnie udaliśmy się na stare miasto, gdzie znajdują się dwa kościoły - St. Michael oraz Frauenkirche oraz Nowy i Stary Ratusz na placu Mariackim.

Za nami sześć intensywnych dni. Zwiedziliśmy cztery państwa, gdzie czekało na nas wiele ciekawych miejsc. Wokoło dużo gór i świeże alpejskie powietrze.

Wycieczka do Kornwalii , hrabstwa Devon i Londynu

Każdy rocznik naszej szkoły otrzymuje w ostatnim roku nauki możliwość uczestniczenia w edukacyjnym wyjeździe  do Wielkiej Brytanii.
W tym roku klasy ósme zwiedziły wspaniały Londyn, urocze hrabstwo Devon i widowiskowe wybrzeże Kornwalii.

Kolejny dzień wycieczki spędziliśmy delektując się pięknem przyrody. Najpierw spotkanie z roślinnością strefy podzwrotnikowej i śródziemnomorskiej w niezwykłym Eden Project, a następnie klify i ocean w kornwalijskim miasteczku Boscastle.

Wycieczka do Wielkiej Brytanii nie może się obyć bez wizyty w szkole oraz zajęć językowych. Dlatego odwiedziliśmy dwie szkoły: Devonport High School for Boys oraz Shebbear College, w których nasi rówieśnicy odprowadzając nas opowiedzieli o angielskim systemie edukacji i swoim codziennym życiu w szkole. Po południu zwiedziliśmy Plymouth, miasto, z którego wypłynął statek Mayflower z założycielami pierwszych kolonii w USA. Wieczorem odbyły się jak zwykle zajęcia językowe.

Ostatni dzień w południowo-zachodniej części Anglii spędziliśmy w Exeter z piękną gotycką katedrą oraz pozostałościami rzymskiej zabudowy. Na koniec dnia udało nam się zamoczyć nogi w wodach Kanału La Manche w miejscowości Exmouth.

Ostatni dzień wycieczki do Wielkiej Brytanii spędziliśmy w Londynie. Tym razem nadszedł czas na twierdzę Tower oraz Muzea Nauki i Historii Naturalnej.

Wycieczka do Wielkiej Brytanii

14-22.09.2018

Jak co roku we wrześniu klasy trzecie miały możliwość uczestnictwa w wycieczce do Wielkiej Brytanii.

Pierwszy i ostatni dzień był przeznaczony na zwiedzanie Londynu, jednak główna część wycieczki odbyła się w pięknej Szkocji.

Londyn powitał nas słońcem. W pierwszym dniu udało się nam zobaczyć najważniejsze atrakcje turystyczne tego miasta takie jak Buckingham Palace, Houses of Parliament, Soho i China Town. Mogliśmy także podziwiać Londyn z góry dzięki przejażdżce w London Eye.

Następnego dnia zwiedzaliśmy stolicę Szkocji - Edynburg z jego niezwykle ciekawą historią i urzekająca architekturą. Odwiedziliśmy Muzeum Narodowe, zamek i lochy Edinburgh Dungeons. Szukaliśmy też śladów Harrego Pottera.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w szkole. Jedna grupa odwiedziła szkołę języków obcych w Stirling, a druga udała się do szkoły prywatnej w miejscowości Dollar. Dzięki temu mieliśmy możliwość kontaktu z żywym językiem angielskim i zapoznania się ze szkockim systemem edukacyjnym.

Szkoła Językowa w Stirling

Dollar Academy

Na koniec dnia zwiedziliśmy ogromny zamek Stirling, obok którego znajdował się nasz hostel.

Glasgow powitał nas wiatrem i deszczem. Mimo tego udało się nam zwiedzić Muzeum Transportu oraz stadion Celtic Glasgow. Deszcz nie przeszkodził także w zakupach w mieście uważanym przez wielu Szkotów za stolicę zakupów.

Tego dnia wieczorem mieliśmy niezwykłą okazję uczestniczyć w warsztatach tańca Ceilidh. To była wspaniała zabawa.

W drodze powrotnej ze Szkocji zwiedziliśmy Oxford - piękne miasteczko uniwersyteckie z bardzo znanym Christ Church College.

Ostatni dzień wycieczki to drugi dzień w Londynie z wizytą w twierdzy Tower of London, słynnym Muzeum Figur Woskowych oraz dwóch muzeach z Exhibition Road: Muzeum Techniki i Historii Naturalnej. Nie mogło też zabraknąć ostatnich zakupów na Oxford Street.

Muzeum Historii Naturalnej

Jazda Metrem Londyńskim

Wycieczka do Niemiec, Francji i Szwajcarii

10-17 czerwca 2018
W dniach 10-17 czerwca 2018 roku uczniowie naszej szkoły w towarzystwie opiekunów: Sebastiana Tasakowskiego, Dominiki Łuniewskiej, Agnieszki Chłopek, Agnieszki Bornus i Sylwii Bombały mieli niepowtarzalną okazję wzięcia udziału w wycieczce zagranicznej do Niemiec, Francji i Szwajcarii.
Drugiego dnia, po długiej podróży, nasi wycieczkowicze udali się do Ulm - miejsca urodzenia Alberta Einsteina, gdzie odwiedzili Ulmer Münster z najwyższą wieżą kościelną na świecie.
Trzeci dzień wycieczki nasi uczniowie spędzili w Strassburgu. W planie znalazły się następujące miejsca: budynki Rady Europy, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka oraz Parlamentu Europejskiego. Następnie grupa udała się do centrum miasta, gdzie znajdowała się Katedra Notre-Dame - najważniejsza świątynia katolicka miasta, La Petit France - dawna dzielnica rybaków i garbarzy, Place Kleber - największy plac w handlowym centrum miasta.
Następnego dnia na naszych wycieczkowiczów czekały kolejne miejsca warte zobaczenia. Centralnym punktem była ścieżka przyrodnicza Baumwipfelpfad w Schwarzwaldzie. Ma ona 1200 m długości, 20 m wysokości i wieżę widokową na wysokości 40 m, z której można było podziwiać wyjątkowy krajobraz rozciągający się dookoła obiektu. Dodatkową atrakcją była fantastyczna zjeżdżalnia rurowa, która umożliwiała błyskawiczny powrót do poziomu 0.

Ostatnim punktem wycieczki tego dnia była wizyta w Tybindze. Do głównych atrakcji tego miasta należała: górująca nad miastem warownia Hohentübingen, fontanna Neptuna, malownicza starówka z szachulcowymi domami oraz renesansowy ratusz, kolegiata św. Jerzego.
Głównym punktem piątego dnia wyjazdu był Mainau (tzw. wyspa kwiatów) - wyspa na Jeziorze Bodeńskim, znana ze znajdujących się tam ogrodów, leżąca w granicach administracyjnych miasta Konstancji. Na wyspie można było podziwiać również ogromne ilości motyli w specjalnie dla nich wybudowanym pomieszczeniu. Następnie uczniowie udali się do interaktywnego Akwarium Sealife.
Ostatnim punktem tego dnia było zwiedzanie centrum miasta w Konstancji, gdzie znajduje się budynek konklawe (Konzilgebäude), miejsce wyboru papieża Marcina V, statua Imperii, posąg u wejścia do portu w Konstancji, upamiętniający sobór, który obradował w mieście w latach 1414-1418, pomnik generała Ferdynanda Zeppelina, średniowieczna starówka z ratuszem miejskim oraz katedra pw. Najświętszej Maryi Panny - symbol dawnej diecezji rzymskokatolickiej.
Szósty dzień podróży nasi uczniowie spędzili w Szwajcarii. Jedną z największych atrakcji tego dnia był malowniczy wodospad Rheinfall - największy pod względem przepływu wodospad Europy. Następnie nasi uczniowie udali się do szwajcarskiego miasta Stein am Rhein, gdzie mieli okazję podziwiać średniowieczną starówkę z zabytkowymi murami i bramami miejskimi, wąskie uliczki z ozdobionymi kolorowymi freskami fasadami domów, a także ratusz miejski zbudowany w połowie XVI w., klasztor Benedyktynów, który przybliża życie mnichów klasztornych w przeszłości. Ostatnią atrakcją tego dnia była wizyta w muzeum FIFA w Zurychu.

Zagraniczne wojaże uczniowie naszej szkoły zakończyli w Stuttgarcie – stolicy i największym mieście w Badenii-Wirtembergii. Pierwszą atrakcją było wejście na wieżę widokową Killesbergturm. Młodzież odwiedziła również Königstrasse, najdłuższą i najbardziej ruchliwą ulicę handlową, Schlossplatz, serce miasta, główne miejsce spotkań mieszkańców miasta, położony przed Neues Schloss, nowym pałacem królewskim, Schillerplatz z pierwszym, ustanowionym w Niemczech, pomnikiem znanego niemieckiego poety Fredricha Schillera oraz z kolegiatą Stiftskirche. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w muzeum marki Mercedes-Benz.

Wyjazd miał charakter projektu edukacyjno – językowego, którego cel stanowiło poznanie zabytków i miejsc wartych zobaczenia w Niemczech, Francji i Szwajcarii, a także doskonalenie umiejętności porozumiewania się w językach obcych.
Dziękujemy za wspólnie spędzony czas.

WYCIECZKA DO WIELKIEJ BRYTANII

Uczniowie naszej szkoły od ponad 10 lat jeżdżą na wycieczki zagraniczne do Wielkiej Brytanii. W zależności od roku kierunek zwiedzania jest różny: Szkocja, Walia, Anglia, czy Kornwalia. Zawsze dwa dni spędzamy w Londynie oglądając takie zabytki i atrakcje turystyczne, jak Big Ben, Westminster Abbey, Buckingham Palace, National Gallery, Science i Natural History Museum. Oczywiście nie może też zabraknąć podniebnej przejażdżki na London Eye , wizyty w gabinecie figur woskowych czy podróży w przeszłość w Tower of London.  Każdego dnia zwiedzanie jest połączone z nauką języka angielskiego a jeden dzień przeznaczony jest na wizytę w brytyjskiej szkole.

Na lekcji w szkole Tideway w Brighton
W London Eye

Trafalgar Square

WYCIECZKA DO NIEMIEC, FRANCJI, SZWAJCARII

Od kilku lat organizujemy dla naszych uczniów wyjazd do Niemiec, Francji i Szwajcarii. Jego program również ulega pewnym zmianom, jednak uczniowie mają możliwość zwiedzenia takich miejsc jak Konstancja, Stuttgart, Tuttlingen oraz Strassburg a także Stein am Rhein w Szwajcarii.