W roku szkolnym 2019/2020
rozpoczynamy wprowadzanie innowacji pedagogicznej „„Wiem po co się uczę - dwujęzyczność
i metoda pracy projektem jako narzędzia zwiększające autonomię uczenia się”, która
w powstała na bazie autorskiego programu nauczania w ramach dodatkowych godzin języka
angielskiego przygotowujących uczniów klas 4-6 do nauczania dwujęzycznego oraz zestawu
scenariuszy przygotowanych przez nauczycieli różnych przedmiotów na
bazie doświadczeń i materiałów zebranych podczas kursów realizowanych w ramach europejskiego
projektu POWER „Klucze do współczesnego świata”.
Innowacja jest wprowadzana we wszystkich klasach 5 i 6. W klasach 5
polega na dodaniu jednej godziny a w klasach 6 dwóch godzin języka
angielskiego. Lekcje te są prowadzone przez nauczyciela języka angielskiego.
Na dodatkowej godzinie języka angielskiego realizowane są zajęcia metodą CLIL, czyli zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego. Elementy języka angielskiego są wprowadzane stopniowo, z uwzględnieniem stopnia jego znajomości w danym zespole klasowym.
W klasach
szóstych druga z dodatkowych godzin będzie przeznaczona na poszerzanie
komponentu kulturowego - poznawanie krajów anglojęzycznych.
No comments:
Post a Comment