
NAGRODA
DLA NASZEGO PROJEKTU POWER
KLUCZE
DO WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Dnia
30 września 2021r. odbyła się gala wręczenia nagród European Language Label,
która miała miejsce podczas IV Kongresu Edukacji, Europejskiego Dnia
Języków.
Polski tytuł nagrody to: Europejski znak
innowacyjności w nauczaniu i uczeniu się języków obcych. Nagroda ta jest prz
yznawana
w większości krajów europejskich i ma wymiar międzynarodowy – rezultaty
nagrodzonych projektów są prezentowane również w materiałach publikowanych
przez Komisję Europejską.
W trakcie uroczystej gali, której towarzyszył
koncert Leszka Możdżera, koordynator projektu p. Anna Zawadzka odebrała nagrodę za projekt POWER „Klucze
do współczesnego świata – języki, rozwój osobisty, TIK” będąc jednym z siedmiu
laureatów – autorów najlepszych projektów językowych z całej Polski. Nagrodą
główną był Certyfikat European Language Label podpisany przez
Komisarz Unii Europejskiej ds. innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i
młodzieży oraz polskiego Ministra Edukacji i Nauki. Od tej pory możemy się
szczycić logo ELL.
Fotorelacja z IV Kongresu Edukacji:Artykuł w prasie na temat przyznanej nagrody:
Nasza szkoła otrzymała dofinansowanie
projektu
„Klucze do współczesnego świata –
języki, rozwój osobisty, TIK”
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja
Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji
szkolnej”
w kwocie 212 874 złotych
Baza materiałów i aplikacji powstała na bazie informacji zebranych podczas szkoleń w trakcie trwania projektu:
APLIKACJE/NARZĘDZIA
Nazwa
|
Opis
|
AdobeSpark
|
Oferuje łatwą metodę tworzenia grafiki do mediów społecznościowych,
stron internetowych oraz krótkich nagrań wideo.
|
Canva i Piktochart
|
Tworzenie infografik (plakatów, posterów, itp.).
|
Thinglink
|
Umożliwia tworzenie interaktywnych zdjęć. Możemy wzbogacić fotografie
o linki do muzyki, zdjęć, stron internetowych, filmów i tworzyć bardzo
efektowne prezentacje.
|
Calameo
|
Tworzenie m. in. e-książek
|
Padlet
|
Wirtualna tablica, na której można umieszczać różnorodne materiały,
prezentacje linki do filmów, po czym udostępnić ją klasie.
|
Edmodo
|
Bezpieczna, zamknięta platforma do komunikowania się z grupami
uczniów, która pozwala na zadawanie prac, prowadzenie terminarza, tworzenie i
zadawanie uczniom quizów,
|
emaze
|
Inne narzędzie do tworzenia prezentacji.
|
Teded
|
Narzędzie (platforma) do tworzenia lekcji typu flipped classroom z
filmami i ćwiczeniami sprawdzającymi zrozumienie.
|
Wordpress
|
Platforma do tworzenia blogów i stron internetowych.
|
Edpuzzle
|
Platforma z lekcjami na podstawie filmów z gotowymi ćwiczeniami.
Wymuszają na uczniach obejrzenie filmu poprzez wykonywanie kolejnych zadań w
trakcie oglądania filmu. Nauczyciel widzi, czy uczeń obejrzał film, jak
odpowiadał na pytania. Może też ocenić pytania otwarte.
|
Lyricstraining
|
Baza piosenek z ćwiczeniami online: uzupełnij brakujące słowa lub
pytania wielokrotnego wyboru.
|
Screenrecorder
|
Pozwala nagrać lekcję..
|
|
Prosta aplikacja do tworzenia krótkich filmików
animowanych.
|
|
Kreator,map myśli.
|
|
Baza do tworzenia gier z duża bazą danych darmocywh gier.
|
|
Kreator chmur słownych.
|
|
Aplikacja do tworzenia i prowadzenia wirtualnych
klas.
|
Flipgrid
|
Aplikacja do tworzenia dyskusji online.
|
Spiral
|
Łatwe w użyciu narzędzie, które pomaga w przeprowadzeniu
oceny kształtującej i podsumowującą,
jednocześnie umożliwiając natychmiastową informację zwrotną za
pomocą współpracującego, multimedialnego narzędzia oceny
|
Mentimeter
|
To elastyczne narzędzie wspiera
tworzenie dynamicznych prezentacji i może pomóc nauczycielom w osiągnięciu
równowagi między informacją a interakcją
|
VoiceThread
|
Łatwa współpraca i tworzenie za
pomocą głosu, wideo lub obrazu
|
Mural
|
Wielopłaszczyznowa tablica
interaktywna promuje współpracę
|
PenPal Schools
|
Projekty online na różne tenaty
|
Tricinder
|
Narzędzie do głosowania
|
Quizy/Zabawy
edukacyjne
Nazwa
|
Opis
|
Quizlet
|
Baza zestawów do nauki z różnych przedmiotów oraz narzędzie do
tworzenia własnych zestawów do nauki
|
Kahoot
|
Baza quizów z różnych dziedzin. Możliwość tworzenia własnych quizów.
Uczniowie muszą mieć dostęp do tabletów lub komórek.
|
Quizizz
|
Quizy z różnych przedmiotów do grania w klasie. Można zadać w formie
pracy domowej. Pozwala na tworzenie klas - grup uczniów i oglądanie
szczegółowych wyników quizu.
|
studystack
|
Narzędzie, które pomaga uczniom zapamiętać informacje w zabawny i
wciągający sposób. Uczniowie i nauczyciele mogą tworzyć własne fiszki lub
wykorzystywać niektóre z milionów fiszek, które już zostały utworzone. Dla
każdego wprowadzonego zestawu fiszek strona StudyStack automatycznie generuje
kilkanaście sposobów nauki.
|
learningapp
|
Inne narzędzie do tworzenia różnych quizów. Posiada również dużą bazę
quizów i zabaw stworzonych przez innych nauczycieli.
|
| |
|
|
Strony WWW z materiałami/kartami pracy/filmami
Nazwa
|
Opis
|
MathAids
http://www.math-aids.com/
|
Tworzone dynamicznie karty pracy z matematyki
|
mathisfun
https://www.mathsisfun.com/
|
Strona z przystępnym opisem i definicjami różnorodnych zagadnień i
pojęć matematycznych
|
KhanAcademy
|
Filmy dydaktyczne z różnych dziedzin nie tylko w języku angielskim
|
TedEx
|
Krótkie konferencje naukowe z różnych dziedzin
|
ShortStroyGuide
|
Strona z opowiadaniami na różne tematy do wykorzystania w grupach
angielskiego na poziomie B2 i wyżej.
|
Oto zestawienie działań projektowych:
INNOWACJA PEDAGOGICZNA "WIEM PO CO SIĘ UCZĘ"
PRODUKT KOŃCOWY PROJEKTU
W roku szkolnym 2019/2020
rozpoczynamy wprowadzanie innowacji pedagogicznej „„Wiem po co się uczę - dwujęzyczność
i metoda pracy projektem jako narzędzia zwiększające autonomię uczenia się”, która
w powstała na bazie autorskiego programu nauczania w ramach dodatkowych godzin języka
angielskiego przygotowujących uczniów klas 4-6 do nauczania dwujęzycznego oraz zestawu
scenariuszy przygotowanych przez nauczycieli różnych przedmiotów na
bazie doświadczeń i materiałów zebranych podczas kursów realizowanych w ramach europejskiego
projektu POWER „Klucze do współczesnego świata”.
Innowacja jest wprowadzana we wszystkich klasach 5 i 6. W klasach 5
polega na dodaniu jednej godziny a w klasach 6 dwóch godzin języka
angielskiego. Lekcje te są prowadzone przez nauczyciela języka angielskiego.
Na
dodatkowej godzinie języka angielskiego realizowane są zajęcia metodą CLIL,
czyli zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego. Elementy języka angielskiego
są wprowadzane stopniowo, z uwzględnieniem stopnia jego znajomości w danym
zespole klasowym.
W klasach
szóstych druga z dodatkowych godzin będzie przeznaczona na poszerzanie
komponentu kulturowego - poznawanie krajów anglojęzycznych.
Wyjazdy - czerwiec-sierpień 2019
Podczas tych wakacji w ramach kończącego się projektu POWER w wyjazdach uczestniczyło 9 nauczycieli:
4 osoby uczestniczyły w dwutygodniowym kursie językowym "Intensive English" w Oxfordzie w Kings College;
2 osoby wybrały kurs dotyczący pracy z metodą CLIL w dwóch szkołach: w Europass we Florencji oraz w Alhambra Instituto w Maladze;




-
-
1 osoba uczestniczyła w kursie metodycznym "Contemporary English" w Cambridge;
2 osoby uczęszczały na kurs "Integrating Creativity into Teaching" w Dublinie.
Wszystkie przygotowane na najwyższym poziomie kursy
pozwoliły naszym nauczycielom nie tylko na podniesienie swoich umiejętności językowych,
ale także zapoznanie się z najnowszymi, aktywizującymi metodami pracy, a także
na refleksję nad własnym stylem uczenia. Zajęcia miały formę warsztatów,
prezentacji, debat prowadzonych przez trenerów, ale wymagających od uczestników
aktywnego uczestnictwa i prowadzone były przez pełnych doświadczeń i entuzjazmu
trenerów z zastosowaniem sprzętu szkoleniowego najwyższej klasy. Co
najważniejsze, szkolenia w których mogliśmy uczestniczyć miały wymiar
praktyczny, a wiedzę zdobytą na nich będziemy wdrażać w nasz system edukacji
podczas prac nad wprowadzeniem innowacji pedagogicznej "Wiem po co się
uczę", której głównym celem jest wprowadzenie przygotowania do nauczania
dwujęzycznego w klasach 5 i 6.
Dni pracy metodą projektu w klasach szóstych i siódmych
21.01-23.01.2019
w ramach współfinansowanego z funduszy unijnych
projektu Power
"Klucze do współczesnego świata"
Tematy projektów:
- "Jak wykorzystać wiedzę zdobytą w szkole do przygotowania wymarzonych wakacji?"
- "Jak przekonać nastolatka do zdrowego żywienia?"
- "Być lub mieć. Wybory bohaterów literackich i postaci historycznych"
- "Co zrobić żeby szkoła była eko?"
W pierwszym dniu każdy zespół
uczniów otrzymał pakiet dokumentów: opis i harmonogram projektu oraz kryteria
sukcesu dla każdego produktu, który ma zostać wykonany, Zgodnie z wytycznymi podzielili
się na odpowiednie podzespoły, wybrali liderów grup i przydzielili zadania, Pierwszy
dzień upłynął na wybraniu metody realizacji zadań i zbieraniu informacji. Na
koniec uczniowie po raz pierwszy zmierzyli się z oceną koleżeńską – zaprezentowali
swoje dokonania i decyzje kolegom z innych grup i otrzymali od nich feedback. Każdy
z członków zespołu dokonał także samooceny oraz uczestniczył w ocenie grupowej,
po to by zwrócić uwagę na obszary wymagające poprawy.
Drugi dzień był czasem wytężonej pracy. Podzespoły pracowały nad
poszczególnymi produktami konsultując swoje dokonania z kolegami. Dzięki współpracy
powstały bardzo ciekawe i twórcze rozwiązania. Na koniec ponownie nastąpiła ocena
pracy w grupie.
Trzeci dzień pracy metodą
projektu był dniem podsumowań. Po wspólnej ewaluacji najlepszy projekt z każdej
klasy siódmej został zaprezentowany na sali gimnastycznej. Dowiedzieliśmy się,
co można zrobić, by nasza szkoła była bardziej eko, zastanowiliśmy się nad
postawami etycznymi "być" lub "mieć", przemyśleliśmy nasze
zwyczaje żywieniowe oraz zostaliśmy zaproszeni na wakacyjny wyjazd marzeń do
Brazylii.
Gratulujemy pomysłowości i bardzo dziękujemy za chęci, zaangażowanie oraz trud, jaki włożyli
nasi uczniowie w ciągu tych trzech dni.
Oto
efekty ich wspólnych działań projektowych.
Wyjazdy czerwiec - sierpień 2018
Kurs językowy w OXFORDZIE
20.08-24.08.2018
W sierpniu kolejny nauczyciel z naszej szkoły wziął udział w
kursie językowym w Oxfordzie. Nauka w tym pięknym mieście to ogromna
przyjemność. Do Oxfordu na naukę języka angielskiego przyjeżdżają osoby w całego świata, głównie z Japonii,
Turcji i Chin. Zajęcia prowadzone były
przez fantastycznych nauczyciele, którzy swoją pasją zarażali innych. Atmosfera
w szkole była naprawdę super, mimo istniejącej bariery językowej. Tydzień to zdecydowanie za mało na naukę, ale
to doświadczenie na pewno pomoże w dalszym rozwijaniu swoich umiejętności
językowych.
Oxford to także urokliwe miasteczko turystyczne. Na
każdym kroku można spotkać któryś z budynków uniwersyteckich. Piękne parki,
muzea, kościoły zachęcają do odwiedzania tego miejsca.
Kurs językowo-metodyczny w Cambridge
16.07-27.07.2018
Miasteczko niewielkie ale ogromne duchem. To tutaj
przyjeżdżają ci, którzy chcą studiować na drugim po Oksfordzie najstarszym
angielskim uniwersytecie. Upłynął pierwszy tydzień. 21 godzin pracy nad różnymi
aspektami nauczania języka angielskiego i ogrom doświadczeń, którymi w mojej
grupie dzielą się Brazylijka, Niemcy, Argentyńczycy, Włoszka, Słowacy i Polacy.
Obok udziału w regularnych zajęciach kursowych poszerzaliśmy umiejętności w
dodatkowych warsztatach oraz wykładach. W godzinach popołudniowych i
wieczornych zainteresowani mogli posłuchać gitarzysty, Kyle'a Chater i/lub
wziąć udział w bardzo brytyjskim rodzaju rozrywki jakim jest teleturniej
quizowy. Dla miłośników miejsc świętych nie lada gratką okazała się wizyta w
Cathedral Church of the Holy and Undivided Trinity w Ely, jednym z
najmniejszych miasteczek w Anglii.
Podsumowując. The Uniwersytet of Cambridge zaprasza!
Dwutygodniowe szkolenie metodyczno-językowe w Cambridge zakończyło się 27 lipca
W trakcie kursu została zarówno przypomniana jak i pogłębiona metodologia nauczania języka angielskiego z podziałem na wszystkie sprawności językowe. Uczestnicy mogli w praktyczny sposób doświadczyć bogatej gamy technik i ćwiczeń, aby następnie móc je wykorzystać we własnym nauczaniu.
Ogromną wartością był kontakt z żywym językiem angielskim w wielokulturowym środowisku. Współpraca z nauczycielami z 18 krajów świata to unikalna możliwość wymiany doświadczeń oraz komunikacji z ludźmi o różnych akcentach.
Kurs językowy w Oxfordzie
9.07-21.07.2018
9 lipca nasi nauczyciele rozpoczęli w ramach projektu Power intensywny kurs języka angielskiego w Kings Oxford. W zajęciach uczestniczy młodzież i dorośli z całego świata. Hiszpania, Meksyk, Japonia, Arabia Saudyjska czy Turcja to tylko niektóre kraje, które mają tu swoją reprezentację. Taka różnorodność nie tylko sprzyja nauce języka, ale również pozwala poznać kulturę i obyczaje naszych kolegów z grupy.
Zajęcia prowadzone są przez kadrę o wysokich umiejętnościach metodycznych. Nauczyciele starają się angażować każdego studenta w konwersację i rozwiązywanie sytuacji problemowych. Dominuje zatem praca w grupach dwu-lub trzyosobowych, przez co wiele czasu poświęcamy na prowadzenie dialogów. Nasze umiejętności językowe kształcą i rozwijają nie tylko lekcje gramatyki, wprowadzanie nowego słownictwa, ćwiczenie wymowy czy dłuższe prace pisemne, lecz także czytanie literatury, wycieczki do galerii bądź księgarni, a nawet nieformalne dyskusje przy kawie. W wolnych chwilach odwiedzamy muzea, galerie sztuki oraz przechadzamy się po malowniczych uliczkach Oxfordu.
Relacje ze szkolenia w Wiedniu
2.07-13.07.2018
13 lipca zakończyło się dwutygodniowe szkolenie metodyczno-językowe w Wiedniu realizowane w ramach programu POWER.
Uczestnictwo w szkoleniu umożliwiło nam kontakt z żywym językiem
niemieckim, poznanie tajników austriackiej odmiany języka niemieckiego,
jak również wymianę doświadczeń z nauczycielami z innych krajów Europy.
W trakcie szkolenia doskonaliliśmy kompetencje zawodowe poprzez
zastosowanie różnorodnych metod pracy na zajęciach (praca z filmem,
piosenką, artykułem prasowym, tekstem literackim etc.)
Tematyka szkolenia skupiała się również na poszerzeniu wiedzy kulturoznawczej i realioznawczej na temat Austrii.
Dnia 2 lipca 2018r. dwoje nauczycieli języków obcych z naszej szkoły rozpoczęło szkolenie metodyczno-językowe w Wiedniu realizowane w
ramach programu POWER.
W ramach dwutygodniowego szkolenia realizowane są następujące cele:
- podniesienie jakości nauczania poprzez stosowanie różnorodnych metod pracy na zajęciach;
- nawiązywanie współpracy z innymi nauczycielami z Europy;
- doskonalenie zawodowe poprzez kontakt z żywym językiem niemieckim;
- poszerzenie wiedzy na temat krajów niemieckiego obszaru językowego (Austrii).
Malta 9.07-13.07.2018 CLIL
9 lipca kolejna grupa nauczycieli języków obcych rozpoczęła szkolenie metodyczno-językowe realizowane w ramach programu Erasmus +. Podczas tygodniowego wyjazdu zdobywamy profesjonalną wiedzę na temat zintegrowanego kształcenia przedmiotowo- językowego (CLIL), doskonalimy umiejętności językowe, poznajemy kulturę i historię krajów anglojęzycznych.
Co to jest CLIL ?– Content and Language Integrated Learning dotyczy zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego.
Podczas tygodniowych zajęć otrzymaliśmy wiele cennych wskazówek na temat tworzenia planu lekcji metodą CLIL, na które faktory powinniśmy zwrócić szczególną uwagę: the 5 C's, Content, Language support, Materials, Theacher's Role, Student's Role.









Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a concept that was created in the 90s of the previous century. It is constantly entering the canon of teaching English around the world. Also in Poland this method is getting more and more popular.
CLIL relates to content and language integrated education based on simultaneous transmission of subject contents and foreign language. The CLIL method is recommended by the European Commission to promote language learning and linguistic diversity.

CLIL is an innovative methodical approach with a much broader scope than just foreign language teaching. In this method the students are focused on acquiring information related to various fields by using their foreign language skills. The use of CLIL has many advantages and it helps the students in English learning but also in the acquisition of knowledge or skills in different subjects.
The course in Malta was aimed at those in-service teachers in the primary, secondary and vocational sectors working with CLIL or are about to apply CLIL in their teaching methodology. The course introduced the principles of CLIL and analyzed CLIL teaching techniques, including practical ways of integrating CLIL into a classroom teaching environment.The main objectives of the course were:
1. to explore the dimensions of CLIL and get an overview of the application of this discipline;
2. to review practical areas such as the 5 Cs of CLIL, cognition and thinking skills, scaffolding and assessment for CLIL;
3. to experience the cultural heritage of Malta with its bilingual linguistic environment.
The course was taught interactively, with input sessions and collaborative work, both as pair and group project work. It ends with an evaluation session, where teachers were asked to reflect upon the value of the knowledge gained on the course.
In addition, participants were introduced to appropriate websites related to the further development of their teaching skills and personal professional development.
PROJECT BASED LEARNING WE FLORENCJI
W dniach 25-30.06.2018 dwie nauczycielki uczestniczyły w kursie metodycznym "Project Based Learning" we Florencji.
Metoda projektów (ang. project-based learning) to metoda nauczania polegająca na rozwiązywaniu przez uczniów konkretnych problemów w oparciu o posiadaną wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne i personalne. Pozwala uczniom na większe zaangażowania w lekcje oraz pomaga w głębszym zrozumieniu treści dzięki zastosowaniu różnych metod uczenia się.
Podczas tygodniowych zajęć otrzymaliśmy wiele cennych wskazówek na temat tworzenia pytań poznawczych (ang. driving questions), struktury i zarządzania projektem, współpracy w klasie, metod monitorowania i ewaluacji. Powstał także przykładowy projekt oraz krótsze zadania projektowe, które można wykorzystać podczas zajęć z uczniami.
Job shadowing w Finlandii
30.11-5.12.2017
Dnia 30.11.2017 rozpoczęłyśmy wizytę w zaprzyjaźnionej szkole Havukosken
koulu z Vantaa w Finlandii w celu zapoznania się z reformą szkolnictwa,
przyjrzenia się organizacji pracy szkoły i obserwacji pracy metodą
projektu.
Podczas pierwszych dni wizyty miałyśmy okazję obserwować lekcje z
różnych przedmiotów, rozmawiać z nauczycielami na temat sposobów
nauczania i metod pracy oraz spotkać się z dyrektorami dwóch różnych
placówek w celu poznania metod organizacji pracy.
Jednak głównym celem wizyty jest analiza pracy metodą projektu. W
Finlandii trwa obecnie reforma szkolnictwa, w której jednym z założeń
jest realizacja międzyprzedmiotowych projektów w ramach programu
nauczania. W Havukosken taki projekt jest realizowany między innym w
klasie 7. Nosi nazwę "I am unique" i łączy takie przemioty jak język
fiński, język angielski oraz Home economics i Health. Miałyśmy także
możliwość obserwacji realizacji projektów jednoprzemiotowych na takich
lekcjach jak geografia, matematyka i robotyka.
Wizyta w Finlandii
Kolejnym zagadnieniem, którym zajęłyśmy się podczas wizyty, była zmiana
sposobu zadawania pracy domowej i oceniania pracy ucznia.
Na niektórych przedmiotach, na przykład geografii i matematyce,
uczniowie na początku każdego semestru, który trwa 9 tygodni, otrzymują
tabelę z rozpisanymi tematami lekcji oraz zadaniami, które mogą wykonać
na ocenę dostateczną (6-7 w systemie fińskim), ocenę dobrą (8-9) i
bardzo dobrą (10). To od nich zależy, czy zadania wykonają w klasie czy w
domu.
Ciekawy jest też sposób oceny projektów. Również tam kładziony jest
nacisk na autonomię uczenia się. Uczeń wie, że od niego zależy jaką
ocenę otrzyma. Na początku ustala jaką ocenę chciałby uzyskać i co
zamierza zrobić. Ponowie zna kryteria wystawienia oceny - co musi
zrobić, by uzyskać ocenę dostateczną, a co musi dodać, by ocena była
wyższa. Na koniec sam podsumowuje swoją pracę, pisząc krótką ewaluację
oraz ocenia poszczególne elementy projektu. Dopiero tak przygotowany
projekt oddaje nauczycielowi.
 |
Fiński zespół Erasmusa |
100 lat Finlandii
6 grudnia Finlandia obchodzi swoje stulecie.
Dlatego ostatniego dnia naszego pobytu miałyśmy okazję uczestniczyć w
obchodach tego święta - uroczystości w auli szkolnej oraz poczęstunku
dla nauczycieli.
Bardzo dziękujemy za ciepłe przyjęcie i wiele ciekawych dyskusji!

OPIS ZAŁOŻEŃ PROJEKTU
Projekt ma na celu podniesienie jakości kształcenia
oraz kompetencji językowych nauczycieli i uczniów poprzez wspieranie
nowoczesnych w tym dwujęzycznych metod nauczania, rozwoju umiejętności miękkich
(przedsiębiorczość) oraz wykorzystania narzędzi informatycznych w edukacji.
Zaangażuje 16 nauczycieli takich przedmiotów jak język angielski, niemiecki,
biologia, geografia, matematyka, j. polski , muzyka i historia. W trakcie 24
miesięcznego projektu zaplanowano wyjazdy na międzynarodowe kursy metodyczne i
językowe oraz wyjazd na job shadowing. W celu przygotowania uczestników oraz
zapewnienia trwałości rezultatów zaplanowano także zorganizowanie dwóch kursów
językowych na terenie szkoły: na początku projektu oraz w trakcie.
Uczestnicy projektu zyskają
szansę poznania nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania, które będzie
można wykorzystać w codziennej pracy. Kursy językowe pomogą udoskonalić swoje
umiejętności językowe lub też podtrzymywać kontakt z językiem oraz swobodnie
komunikować się w sytuacjach związanych z realizacją międzynarodowych
projektów. Będą także narzędziem do zapoznania się z nowościami w dziedzinie
metodyki nauczania języka obcego i nauczania metodą CLIL. To pozwoli na poszerzenie oferty szkoły o
kolejne klasy dwujęzyczne z nauczaniem
różnorodnych przedmiotów w języku angielskim i niemieckim.
Podczas planowanych kursów
metodycznych oraz obserwacji pracy pedagogów w szkole w Finlandii nauczyciele
przygotują się do pracy w szkole 21 wieku poprzez poznanie nowych metod
nauczania i ewaluacji, nowych technologii, technik zarządzania, pracy projektem
i pracy w zespole. Rozwiną umiejętności miękkie, opracują własne materiały
dydaktyczne, zapoznają się z najnowszymi nowymi technologiami i sposobami
integracji technologii TIK do nauczania. Wyjazdy przyczynią się do zwiększenia
mobilności kadry oraz do rozwoju trwałej współpracy ze szkołami w
Europie.
Oczekujemy, że efektem projektu
będzie powstanie nowoczesnej szkoły podstawowej z oddziałami dwujęzycznymi o
europejskim wymiarze, której uczniowie zostaną wyposażeni w umiejętności
potrzebne we współczesnym świecie na rynku pracy. Wyjazdy nauczycieli zaowocują
także zwiększeniem mobilności kadry, poszerzeniem wiedzy o różnorodności
kulturowej oraz pogłębieniem europejskiego wymiaru organizacji.
No comments:
Post a Comment