Sunday, 7 February 2021

Logo projektu "Let's share our small worlds"

 Wyłoniliśmy zwycięzcę konkursu na logo projektu Erasmus + "Let's share our small worlds"!

Z wielką przyjemnością informujemy, że głosami uczniów i nauczycieli z czterech krajów partnerskich na logo projektu wybrana została grafika Jakuba Stolarczyka.

Oto zwycięskie logo, które widnieć teraz będzie na wszystkich dokumentach związanych z naszym projektem.



Także drugie i trzecie miejsce zajęły prace z Polski: Marysi Pydynowskiej oraz Amelii Dobosz.




Tuesday, 22 December 2020

Konkurs na logo projektu "Let's share our small worlds"

Etap szkolny konkursu na logo nowego projektu Erasmus plus "Let's share our small worlds" rozstrzygnięty. 

Z 34 nadesłanych prac komisja wybrała 5 najlepszych projektów, które wezmą udział w międzynarodowym etapie konkurs w styczniu.






Gratulacje dla zwycięzców!
#Erasmus+



Saturday, 5 December 2020

Nowy projekt Erasmus plus akcja KA229

 

NOWY PROJEKT ERASMUS PLUS 2020-2023

Let's share our small worlds

W programie uczestniczą cztery szkoły partnerskie:

·                    COLLEGE LES EYQUEMS – Merignac, Francja

·                    I.E.S. Los Cerros – Ubeda, Hiszpania

·                    Havukosken koulu – Vantaa, Finlandia

·                    Szkoła Podstawowa nr 211  – Warszawa, Polska

Projekt „Poznajmy nasze małe światy” ma 4 główne cele:

·                    Promowanie wartości europejskich poprzez dziedzictwo narodowe i budowanie europejskich obywateli przyszłości

·                    Unowocześnienie zasobów dydaktycznych i edukacyjnych, po to by powiązać je z wymogami rynku pracy i przyszłymi potrzebami (STEM, nauczanie interdyscyplinarne, CLIL, PBL) w celu zaangażowania uczniów w proces uczenia się i zwiększenia ich motywacji do nauki

·                    Zdobywanie umiejętności miękkich potrzebnych na rynku pracy, takich jak kreatywność, komunikatywność i praca zespołowa

·                    Zwiększanie świadomości ekologicznej

Projekt zakłada 4 krótkoterminowe wizyty projektowe (8 uczniów + 2 nauczycieli) po jednej w każdym z krajów partnerskich oraz 10 mobilności długoterminowych

 



 

GŁÓWNE DZIAŁANIA PROJEKTOWE

Pierwszy okres zostanie poświęcony zapoznaniu się z  systemami edukacyjnymi za pomocą takich działań jak:
• Quizy z ulubionych przedmiotów
• Prezentacja systemów edukacyjnych z ich dobrymi  i złymi stronami

• Panel dyskusyjny „Idealna szkoła”
• Zaprojektowanie idealnej szkoły i klasy
• Szkolenie dla nauczycieli: „Szkoła przyszłości”
Drugi okres zostanie poświęcony poznawaniu lokalnego obszarem. Planowane działania obejmują:
• Aktywność etwinning „Moje ulubione miejsce wyjazdów”
• Prezentacja „Atrakcje turystyczne mojego kraju”
• Projekt PBL Tygodniowy pobyt w mieście światowego dziedzictwa w jednym z krajów partnerskich
• Szkolenie dla nauczycieli: „Innowacyjne narzędzia nauczania. Wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej w edukacji i BreakoutEDU”
W trzecim okresie będziemy dzielić się muzyką i kuchnią poprzez następujące zajęcia:
• Międzynarodowa książka kucharska
• Mój ulubiony pisarz i artysta – eTwinning
• Edukacyjny pokój zagadek
• Konkurs Master Chef
• „Zaśpiewajmy razem” konkurs
• Finał Escape Room
• Szkolenie dla nauczycieli: „Projekt w szkole”
Ostatni etap projektu zostanie poświęcony literaturze i sztuce i obejmie:
• Wspólne pisanie książek
• Filmy animowane lokalnych legend
• Wspólne pisanie skryptów
• Konkurs na sztukę teatralną
• Szkolenie dla nauczycieli „CLIL w dwujęzycznej klasie”

 

Sunday, 27 September 2020

EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

 W naszej szkole obchodziliśmy Europejski Dzień Języków Obcych, który w tym roku przypada na 26 września.

W związku z tym 23 września we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń odbyła się lekcja modelowa dla nauczycieli warszawskich szkół w ramach szkoleń interdyscyplinarnych, na której podzieliliśmy się naszymi doświadczeniami w nauczaniu dwujęzyczności. Scenariusz przeprowadzonej w klasie 7d lekcji matematyki "Imigracja w statystyce - wykresy słupkowe i kołowe" powstał w ramach projektu Erasmus plus "Building a better future".






25 września odbyła się druga część obchodów - międzyklasowe rozgrywki językowe. Reprezentanci klas wzięli udział w czterech konkursach:

Ø  wiedzy o krajach anglojęzycznych;

Ø  tłumaczeń;

Ø  pięknego czytania w języku angielskim;

Ø  pięknego czytania w drugim języku obcym (w zależności od klasy j. hiszpańskim, j. francuskim lub j. niemieckim).

Zwycięskie miejsca przypadły klasie 7d oraz klasie 8f.

Wszyscy dobrze się bawili, a zwycięzcy otrzymali dyplomy oraz słodkie upominki.






 

Tuesday, 28 July 2020

PROJEKT ERASMUS PLUS "NOWOCZESNA SZKOŁA W NOWOCZESNYM ŚWIECIE" WYJAZDY LATO 2020

W ramach projektu Erasmus plus "Nowoczesna szkoła w nowoczesnym świecie" rozpoczęły się wyjazdy nauczycieli na kursy językowe i metodyczne. W tym roku z powodu pandemii cześć wyjazdów została przesunięta, jednak udało się wyjechać trzem osobom na Maltę. Dwie osoby uczestniczą w intensywnym dwutygodniowym kursie językowym, zaś jedna - nauczycielka języka angielskiego należąca do zespołu pracującego nad innowacją prowadzoną w klasach 5 i 6, poznaje tajniki nauczania metodą CLIL.




Każdego dnia od poniedziałku do piątku zajęcia z j.angielskiego rozpoczynają się o godzinie 9.00 a kończą o 14.30. Nauczyciel prowadzi je wg. ustalonego porządku: temat właściwy i ćwiczenia odsłuchowe, gramatyka i
konwersacje .Zajęcia prowadzone są bardzo profesjonalnie,metodycznie ,intensywnie i efektywnie.



         










Oraz relacja z kursu metodycznego:

Kurs "CLIL - Methodology & ICT Tools for Teachers working with CLIL" przybliża uczestnikom czym jest CLIL i co należy brać pod uwagę przy planowaniu lekcji. Kurs to połączenie teorii (czym jest CLIL, jakie ma cele i jak należy planować lekcje) i praktyki w postaci ogólnie zaplanowanej lekcji na wybrany przez grupę temat. Drugi tydzień będzie dotyczył zajęć praktycznych wykorzystujących narzędzia technologiczne. Kurs bardzo mi się podoba ponieważ mam poczucie, że otrzymałam konkretne narzędzia i pomysły do wykorzystania we własnej pracy. Poza zajęciami w szkole uczestnicy mają okazję zapoznać się z dziedzictwem kulturalnym Malty, które jest niezwykle ciekawe.




Saturday, 16 May 2020

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fanna.zawadzka3%2Fvideos%2F4511307505562250%2F&width=0" width="0" height="0" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>

Thursday, 20 February 2020

Job shadowing we Francji w ramach projektu Erasmus plus "Nowoczesna szkoła w nowoczesnym świecie"


W ramach projektu Erasmus plus akcja KA1 "Nowoczesna szkoła w nowoczesnym świecie" rozpoczęły się pierwsze wyjazdy nauczycieli na szkolenia. W dniach 15.02-21.02.2020 Anna Zawadzka uczestniczyła w tygodniowej wizycie job shadowing w zaprzyjaźnionej szkole College Les Eyquems w Merignac we Francji.



Głównym celem wizyty była wymiana doświadczeń i obserwacja pracy nauczycieli języków obcych i matematyki oraz zapoznanie się innowacyjnymi metodami ewaluacji i pracy metodą projektu. Nauczyciele pracowali także nad przygotowywanym obecnie projektem Erasmus plus akcja KA2, który chcielibyśmy rozpocząć w przyszłym roku szkolnym.

Podczas pobytu pojawiła się także okazja rozmowy z dyrektorem szkoły na temat jej organizacji i zarządzania oraz z nauczycielami uczącymi w Ecole elementaire i Lycee, po to by poznać lepiej francuski system edukacji oraz wprowadzaną aktualnie reformę.




Obserwacje zajęć w szczególności uwzględniały metody pracy, komunikowanie się nauczyciela z uczniami, przygotowanie do lekcji, organizację lekcji, sposoby oceniania pracy uczniów, relację nauczyciel – uczeń oraz stosowanie nowych technologii. 
Każda klasa wyposażona jest w projektor i połączenie z internetem. Część nauczycieli nie korzysta z podręczników lub robi to sporadycznie, traktując je jako bazę wyjściową do przygotowania lekcji. Każdą lekcję opisują krótko i hasłowo w elektronicznym dzienniku lekcyjnymi, dołączając także karty pracy oraz oczekiwaną pracę domową. W związku z tym uczniowie często już przed lekcją mają w niezwykle starannie prowadzonych zeszytach wklejone karty pracy, na bazie których prowadzone są lekcje. 
Na lekcjach pojawia się często interdyscyplinarność. Na matematyce rozwiązywanie równań wprowadza się pokazując jak działają formuły w Excelu. Nauczyciel języka angielskiego wraz z nauczycielem historii opracował mini-projekt na temat I Wojny Światowej, a z nauczycielem informatyki prowadzi projekt "Dream school".    













We Francji obowiązek szkolny rozpoczyna się w wieku 6 lat a kończy w wieku lat 16. Obecnie trwają prace, aby obniżyć obowiązek szkolny do lat 3. W wieku lat 16 po zdaniu egzaminów uczeń decyduje czy pójść do szkoły średniej, technikum czy szkoły zawodowej. Dlatego uczniowie ostatnich klas College obecnie przygotowują się do wyboru ścieżki kształcenia. W tym tygodniu odbyły się targi pracy, podczas których mogli porozmawiać z przyszłymi pracodawcami oraz poznać ofertę szkół ponadgimnazjalnych. 
Wizyta we Francji była niezwykle inspirującym doświadczeniem, które miejmy nadzieję doprowadzi do kolejnego projektu.











Friday, 6 September 2019

INNOWACJA PEDAGOGICZNA






W roku szkolnym 2019/2020 rozpoczynamy wprowadzanie innowacji pedagogicznej „„Wiem po co się uczę - dwujęzyczność i metoda pracy projektem jako narzędzia zwiększające autonomię uczenia się”, która w powstała na bazie autorskiego programu nauczania w ramach dodatkowych godzin języka angielskiego przygotowujących uczniów klas 4-6  do nauczania dwujęzycznego oraz zestawu scenariuszy przygotowanych przez nauczycieli różnych przedmiotów na bazie doświadczeń i materiałów zebranych podczas kursów realizowanych w ramach europejskiego projektu POWER „Klucze do współczesnego świata”.

Innowacja jest wprowadzana we wszystkich klasach 5 i 6. W klasach 5 polega na dodaniu jednej godziny a w klasach 6 dwóch godzin języka angielskiego. Lekcje te są prowadzone przez nauczyciela języka angielskiego.

Na dodatkowej godzinie języka angielskiego realizowane są zajęcia metodą CLIL, czyli zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego. Elementy języka angielskiego są wprowadzane stopniowo, z uwzględnieniem stopnia jego znajomości w danym zespole klasowym.
W klasach szóstych druga z dodatkowych godzin będzie przeznaczona na poszerzanie komponentu kulturowego - poznawanie krajów anglojęzycznych. 





Wyjazdy w ramach projektu „Klucze do współczesnego świata” – lipiec i sierpień 2019/2020






Podczas tych wakacji w ramach kończącego się projektu POWER w wyjazdach uczestniczyło 9 nauczycieli:

  • 4 osoby uczestniczyły w dwutygodniowym kursie językowym "Intensive English" w Oxfordzie w Kings College;






  • 2 osoby wybrały kurs dotyczący pracy z metodą CLIL w dwóch szkołach: w Europass we Florencji oraz w Alhambra Instituto w Maladze;








  • 1 osoba uczestniczyła w kursie metodycznym "Contemporary English" w Cambridge;



  • 2 osoby uczęszczały na kurs "Integrating Creativity into Teaching" w Dublinie.






Wszystkie przygotowane na najwyższym poziomie kursy pozwoliły naszym nauczycielom nie tylko na podniesienie swoich umiejętności językowych, ale także zapoznanie się z najnowszymi, aktywizującymi metodami pracy, a także na refleksję nad własnym stylem uczenia. Zajęcia miały formę warsztatów, prezentacji, debat prowadzonych przez trenerów, ale wymagających od uczestników aktywnego uczestnictwa i prowadzone były przez pełnych doświadczeń i entuzjazmu trenerów z zastosowaniem sprzętu szkoleniowego najwyższej klasy. Co najważniejsze, szkolenia w których mogliśmy uczestniczyć miały wymiar praktyczny, a wiedzę zdobytą na nich będziemy wdrażać w nasz system edukacji podczas prac nad wprowadzeniem innowacji pedagogicznej "Wiem po co się uczę", której głównym celem jest wprowadzenie przygotowania do nauczania dwujęzycznego w klasach 5 i 6.