Saturday, 16 May 2020
Thursday, 20 February 2020
Job shadowing we Francji w ramach projektu Erasmus plus "Nowoczesna szkoła w nowoczesnym świecie"
W ramach projektu Erasmus plus akcja KA1 "Nowoczesna szkoła w nowoczesnym świecie" rozpoczęły się pierwsze wyjazdy nauczycieli na szkolenia. W dniach 15.02-21.02.2020 Anna Zawadzka uczestniczyła w tygodniowej wizycie job shadowing w zaprzyjaźnionej szkole College Les Eyquems w Merignac we Francji.
Głównym celem wizyty była wymiana doświadczeń i obserwacja pracy nauczycieli języków obcych i matematyki oraz zapoznanie się innowacyjnymi metodami ewaluacji i pracy metodą projektu. Nauczyciele pracowali także nad przygotowywanym obecnie projektem Erasmus plus akcja KA2, który chcielibyśmy rozpocząć w przyszłym roku szkolnym.
Podczas pobytu pojawiła się także okazja rozmowy z dyrektorem szkoły na temat jej organizacji i zarządzania oraz z nauczycielami uczącymi w Ecole elementaire i Lycee, po to by poznać lepiej francuski system edukacji oraz wprowadzaną aktualnie reformę.

Każda klasa wyposażona jest w projektor i połączenie z internetem. Część nauczycieli nie korzysta z podręczników lub robi to sporadycznie, traktując je jako bazę wyjściową do przygotowania lekcji. Każdą lekcję opisują krótko i hasłowo w elektronicznym dzienniku lekcyjnymi, dołączając także karty pracy oraz oczekiwaną pracę domową. W związku z tym uczniowie często już przed lekcją mają w niezwykle starannie prowadzonych zeszytach wklejone karty pracy, na bazie których prowadzone są lekcje.

We Francji obowiązek szkolny rozpoczyna się w wieku 6 lat a kończy w wieku lat 16. Obecnie trwają prace, aby obniżyć obowiązek szkolny do lat 3. W wieku lat 16 po zdaniu egzaminów uczeń decyduje czy pójść do szkoły średniej, technikum czy szkoły zawodowej. Dlatego uczniowie ostatnich klas College obecnie przygotowują się do wyboru ścieżki kształcenia. W tym tygodniu odbyły się targi pracy, podczas których mogli porozmawiać z przyszłymi pracodawcami oraz poznać ofertę szkół ponadgimnazjalnych.
Wizyta we Francji była niezwykle inspirującym doświadczeniem, które miejmy nadzieję doprowadzi do kolejnego projektu.
Sunday, 3 November 2019
Sunday, 15 September 2019
Friday, 6 September 2019
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
W roku szkolnym 2019/2020
rozpoczynamy wprowadzanie innowacji pedagogicznej „„Wiem po co się uczę - dwujęzyczność
i metoda pracy projektem jako narzędzia zwiększające autonomię uczenia się”, która
w powstała na bazie autorskiego programu nauczania w ramach dodatkowych godzin języka
angielskiego przygotowujących uczniów klas 4-6 do nauczania dwujęzycznego oraz zestawu
scenariuszy przygotowanych przez nauczycieli różnych przedmiotów na
bazie doświadczeń i materiałów zebranych podczas kursów realizowanych w ramach europejskiego
projektu POWER „Klucze do współczesnego świata”.
Innowacja jest wprowadzana we wszystkich klasach 5 i 6. W klasach 5
polega na dodaniu jednej godziny a w klasach 6 dwóch godzin języka
angielskiego. Lekcje te są prowadzone przez nauczyciela języka angielskiego.
Na dodatkowej godzinie języka angielskiego realizowane są zajęcia metodą CLIL, czyli zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego. Elementy języka angielskiego są wprowadzane stopniowo, z uwzględnieniem stopnia jego znajomości w danym zespole klasowym.
W klasach
szóstych druga z dodatkowych godzin będzie przeznaczona na poszerzanie
komponentu kulturowego - poznawanie krajów anglojęzycznych.
Wyjazdy w ramach projektu „Klucze do współczesnego świata” – lipiec i sierpień 2019/2020
Podczas tych wakacji w ramach kończącego się projektu POWER w wyjazdach uczestniczyło 9 nauczycieli:
- 4 osoby uczestniczyły w dwutygodniowym kursie językowym "Intensive English" w Oxfordzie w Kings College;
- 2 osoby wybrały kurs dotyczący pracy z metodą CLIL w dwóch szkołach: w Europass we Florencji oraz w Alhambra Instituto w Maladze;




- 1 osoba uczestniczyła w kursie metodycznym "Contemporary English" w Cambridge;
- 2 osoby uczęszczały na kurs "Integrating Creativity into Teaching" w Dublinie.
Wszystkie przygotowane na najwyższym poziomie kursy
pozwoliły naszym nauczycielom nie tylko na podniesienie swoich umiejętności językowych,
ale także zapoznanie się z najnowszymi, aktywizującymi metodami pracy, a także
na refleksję nad własnym stylem uczenia. Zajęcia miały formę warsztatów,
prezentacji, debat prowadzonych przez trenerów, ale wymagających od uczestników
aktywnego uczestnictwa i prowadzone były przez pełnych doświadczeń i entuzjazmu
trenerów z zastosowaniem sprzętu szkoleniowego najwyższej klasy. Co
najważniejsze, szkolenia w których mogliśmy uczestniczyć miały wymiar
praktyczny, a wiedzę zdobytą na nich będziemy wdrażać w nasz system edukacji
podczas prac nad wprowadzeniem innowacji pedagogicznej "Wiem po co się
uczę", której głównym celem jest wprowadzenie przygotowania do nauczania
dwujęzycznego w klasach 5 i 6.
Thursday, 27 June 2019
Szkolenia w ramach projektu POWER "Klucze do współczesnego świata"
W tym tygodniu rozpoczęły się kolejne wyjazdy w ramach projektu Power "Klucze do współczesnego świata". Tego lata na kursy językowe i metodyczne wyjedzie dziewięciu nauczycieli.
W tej chwili dwie osoby rozpoczęły tygodniowy kurs "Integrating creativity and innovation into teaching" w Dublinie, Irlandia, którego celem jest zapoznanie z innowacyjnymi metodami nuaczania oraz wykorzystaniem technologii informyjno-komunikacyjnej podczas lekcji.


W tej chwili dwie osoby rozpoczęły tygodniowy kurs "Integrating creativity and innovation into teaching" w Dublinie, Irlandia, którego celem jest zapoznanie z innowacyjnymi metodami nuaczania oraz wykorzystaniem technologii informyjno-komunikacyjnej podczas lekcji.



Subscribe to:
Posts (Atom)