Dni pracy metodą projektu w klasach szóstych i siódmych
21.01-23.01.2019
w ramach współfinansowanego z funduszy unijnych
projektu Power
"Klucze do współczesnego świata"
Tematy projektów:
- "Jak wykorzystać wiedzę zdobytą w szkole do przygotowania wymarzonych wakacji?"
- "Jak przekonać nastolatka do zdrowego żywienia?"
- "Być lub mieć. Wybory bohaterów literackich i postaci historycznych"
- "Co zrobić żeby szkoła była eko?"
W pierwszym dniu każdy zespół
uczniów otrzymał pakiet dokumentów: opis i harmonogram projektu oraz kryteria
sukcesu dla każdego produktu, który ma zostać wykonany, Zgodnie z wytycznymi podzielili
się na odpowiednie podzespoły, wybrali liderów grup i przydzielili zadania, Pierwszy
dzień upłynął na wybraniu metody realizacji zadań i zbieraniu informacji. Na
koniec uczniowie po raz pierwszy zmierzyli się z oceną koleżeńską – zaprezentowali
swoje dokonania i decyzje kolegom z innych grup i otrzymali od nich feedback. Każdy
z członków zespołu dokonał także samooceny oraz uczestniczył w ocenie grupowej,
po to by zwrócić uwagę na obszary wymagające poprawy.
Drugi dzień był czasem wytężonej pracy. Podzespoły pracowały nad
poszczególnymi produktami konsultując swoje dokonania z kolegami. Dzięki współpracy
powstały bardzo ciekawe i twórcze rozwiązania. Na koniec ponownie nastąpiła ocena
pracy w grupie.
Trzeci dzień pracy metodą
projektu był dniem podsumowań. Po wspólnej ewaluacji najlepszy projekt z każdej
klasy siódmej został zaprezentowany na sali gimnastycznej. Dowiedzieliśmy się,
co można zrobić, by nasza szkoła była bardziej eko, zastanowiliśmy się nad
postawami etycznymi "być" lub "mieć", przemyśleliśmy nasze
zwyczaje żywieniowe oraz zostaliśmy zaproszeni na wakacyjny wyjazd marzeń do
Brazylii.
Gratulujemy pomysłowości i bardzo dziękujemy za chęci, zaangażowanie oraz trud, jaki włożyli nasi uczniowie w ciągu tych trzech dni.
Oto
efekty ich wspólnych działań projektowych.
No comments:
Post a Comment